dark eden
Wszelkie materiały na tej stronie zamieszczone są wyłącznie w celach informacyjnych i podlegają prawom autorskim ich twórców. | jeremiasz@darkeden.pl | www.darkeden.pl | © 2009 - 2011 grafik.gda.pl
karty DE
karty Genesis
dark eden
Aktualizacje
01.08.11 Galeria
01.08.11 Turnieje
28.06.11 Pobieralnia
28.12.10 Pobieralnia
28.12.10 Błędy w grze
Mapa graczy
Avangarda VII - 2011
Turniej na Avangardzie VII

wydrukionline.com.pl
dark eden

Faq

Genesis

W tym dziale znajdziesz interpretacje w postaci pytań i odpowiedzi, kart Genesis których prawidłowe działanie może nie dokońca wynikać z opisów na nich umieszczonych.

 OGÓLNE PYTANIA DOTYCZĄCE KART

ZAKLĘCIA SZTUKI
Na wielu Zaklęciach Sztuki jest napisane: "Jeśli gracz zrezygnuje z podtrzymywania Zaklęcia, należy je anihilować." Jeśli jednak podczas podtrzymywania zaklęcia mój Czarodziej zginie albo zostanie odrzucony to zaklęcie również zostaje anihilowane?
Nie. W takim wypadu należy odrzucić zaklęcia podtrzymywane przez Czarodzieja który został odrzucony.

UDOSKONALENIA
Ile zdobywam punktów za najechanie miejsca z udoskonaleniem?
Za najechanie miejsce z udoskonaleniem otrzymujesz tyle PZ ile wynosi WB miejsca które najeżdżasz. Zabierasz jedno najwyższe udoskonalenie tego miejsca i odkładasz na bok wraz z odpowiednią ilością żetonów symbolizujących PZ. Jeśli jakiekolwiek udoskonalenie miejsca zwiększa jego WB, to zwiększa ono jego bazowe WB, więc przy udanym najeździe na takie miejsce zdobywasz tyle ile wynosi jego WB z modyfikatorem wynikającym z udoskonalenia.

Co dzieje się po udanym najeździe na Przywódcę posiadającym udoskonalenia?
Standardowo po udanym najeździe na Przywódcę, możesz wybrać dla siebie jedną z czterecha nagród. Jeśli jednak Przywódca posiada Udoskonalenia to masz do wyboru jeszcze piątą nagrodę jaką, jest odrzucenie jednego (najwyższego) z jego udoskonaleń. Jeśli jednak zdecydujesz się na inną nagrodę to Udoskonalenia pozostają w grze.

 INDYWIDUALNE PYTANIA DOTYCZĄCE KART

PRZYWÓDCY
NOAH WROUGHT
Noah może zagrywać wojowników uważanych za CZŁONKÓW IMPERIALU. Czy to znaczy, że może on zagrywać tych wojowników nie posiadając Ambasady Megakorporacji?
Tak.

MIEJSCA
CENTRALA PROPAGANDY
Czy każdy z moich luterańskich wojowników może, przeprowadzić dodatkowy atak i najazd?
Tak, każdy.

A czy dodatkowy atak i najazd mogę przeprowadzić tylko na jedną wybrną przynależność w danej turze, czy w zależności od tego iloma dysponuję wojownikami, mogę atakować i najeżdżać obie te przynależności?
Każdy z twoich wojowników dysponuje jednym dodatkowym atakiem i najazdem. I każdy może przeprowadzić taki atak lub najazd na dowolną przynależność z dwóch możliwych. Ale gdy twój wojownik juz raz atakował lub najeżdżał i zdecydujesz, że dokona kolejnego ataku bądź najazdu np. przeciwko Templariuszom to ten wojowników nie może już przeprowadzić kolejnego ataku przeciwko Synom Rasputina.

CIEŚNINA GIBRALTARSKA
Jeśli posiadam w swojej krainie Cieśninę Gibraltarską to znaczy, że żaden z moich wojowników nie może zostać zaatakowany przy użyciu taktyki morskiej?
Tak.

KOMITET DORADCZY BRACTWA
Jaką moc ma każdy z moich wojowników gdy posiadam to miejsce w swojej krainie?
Każdy wojownik ma moc równą swojej bazowej WB.

PŁYWAJĄCA FORTECA
Co znaczy, że mogą przenieść Fortecę w sąsiedztwo przystosowanego do tego miejsca?
To znaczy, że możesz ją umieści w sąsiedztwie tylko tych miejsc, które posiadają taktykę morską.

PODWODNY BUNKIER
Czy w Bunkrze może znajdować się więcej niż 3 wojowników na raz?
Nie.
Czy wojownicy znajdujący się w Bunkrze, bronią osadę przed najazdem?
Nie. Znajdują się oni w bunkrze, nie na pograniczu.

ŚCIANA PŁACZU
Czy moi wojownicy będący dzięki tej karcie Czarodziejami, mają moc równą swojemu WB, tak jak w przypadku Komitetu Doradczego Bractwa?
Tak. Jeśli natomiast któryś z nich był już wcześniej Czarodziejem to jego moc jest wyższa od jego WB o +3.

WOJOWNICY
DIABOL
Czy mogę odrzucić Diabola aby zwiększyć WB wojownika w czasie konfliktu w którym nie bierze udziału, żaden mój wojownik?
Tak.
Diabola możesz odrzucić podczas DOWOLNEJ walki, czyli również podczas walki w której walczą twoi przeciwnicy i zwiększyć WB jednego z ich wojowników.

KONKWISTADOR
Czy kiedy anihiluję Konkwistadora aby umieścić jakieś miejsce w swojej krainie to mogę pominąć zasadę przynależności?
Tak. Możesz wziąć dowolne miejsce, nawet takie które ma inną przynależność niż twój Przywódca.

Gdy zdecyduję się anihilować Konkwistadora aby wziąć kartę Skład mojego przeciwnika to co dzieje się z kartami które się w nim znajdują?
Ponieważ razem z miejscem, przenoszone są również karty dołączone oraz udoskonalenia, to karty znajdujące się w Składzie również przenoszone są do krainy gracza który kontrolował Konkwistadora. Od tej pory on kontroluje te karty i może je zagrywać jak własne. Po ich wykorzystaniu trafiają one spowrotem do ich właściciela na odpowiednie stosy kart.

MĘCZENNIK Z WYBORU
Czy odrzucając ostatni żeton z tego wojownika należy odrzucić również jego, czy ma on jeszcze jedno "życie" i dopiero gdy zostanie ponownie pokonany to zostaje odrzucony?
Męczennik z Wyboru pozostaje w grze gdy zdejmie się z niego ostatni żeton. Dopiero gdy zostanie znów pokonany nie mając już żetonów, jest odrzucany.

Czy gdy Męczennik z Wyboru zostanie pokonany przez wojownika który anihiluje zabitych przeciwników, a ma jeszcze żetony to zostaje anihilowany czy pozostaje w grze?
Męczennik z Wyboru pozostaje w grze tak długo, aż zostanie pokonany nie posiadając żetonów, niezależnie od tego czy jego przeciwnik anihiluje pokonanych po walce czy nie. Ale gdy zostanie pokonany przez takiego wojownika nie posiadając żetonów, to należy go anihilować.

Co dzieje się gdy Męczennik z Wyboru walczy przeciwko takiemu wojownikowi jak Błogosławiona Łza, Męczennik lub wojownik z dołączonym Zalewem Nekrobioniki?
W takim przypadku, zostaje on odrzucony jak każdy inny wojownik, niezależnie od tego czy i ile ma żetonów.

MORSKA STRZYGA (UPADŁY ANIOŁ)
Czy Morska Strzyga tak jak Męczennik z Wyboru w przypadku starcia np. z Błogosławioną Łzą zostaje odrzucony niezależnie od swojej zdolności specjalnej?
Tak. Dotyczy to wszyskich wojowników o podobnej zdolności do zdolności Strzygi.

PONURY ŻNIWIARZ
Żniwiarz aby pozostać w grze musi w każdej turze zabić jakiegoś wojownika, bo jeśli tego nie zrobi, zostaje odrzucony. Co dzieje się jeśli w przypadku gdy zostanie zagrana np. karta Czas Pokoju?
Należy go odrzucić gdyż przez działanie tej karty, nie jest on wstanie zaatakować, więc nie jest w stanie nikogo zabić.

SZABLOGRZBIET
Czy Szablogrzbiet najeżdżając dowolne miejsce w krainie lub Przywódcę może użyć w tym najeździe dowolnej taktyki czy tylko taktyki morskiej?
Szablogrzbiet oraz wojownicy najeżdżający razem z nim, mają możliwość najechania dowolnego miejsca oraz Przywódcy ale tylko taktyką morską, ponieważ tylko taką taktykę Szablogrzbiet posiada.

WILCZARZ
Czy na JEDNOSTKĘ SPECJALNĄ którą Wilczarz stworzy z pojazdem można zagrywać karty które działają na Grupy?
Nie. JEDNOSTKA SPECJALNA nie jest grupą. Jest jakby jednym wojownikiem i należy ją traktować jak pojedynczego wojownika.

INTRYGI
ARMADA
Czy wojownicy z grupy na którą zagrałem Armadę muszą przeprowadzić najazd wspólnie?
Tak. Pozostają grupą do końcta twojej tury i najazd muszą przeprowadzić współnie.

DOBRY PRZYKŁAD
Kiedy mam dołączoną kartę Dobry Przykład to muszę anihilować również karty które odrzucam na końcu swojej tury w kroku odrzucania?
Tak. Karta ta działa na także na wszystkie twoje karty które odrzucisz, za wyjątkiem wojowników.

JEDEN Z NASZYCH
Czy wojownik lub miejsce z dołączoną tą kartą ma jednocześnie dwie przynależności?
Tak. Wojownik lub miejsce oprócz swojej przynależności posiada jednocześnie tyle innych przynależności ile ma dołączonych kopii tej karty.

KREW JEST CIĘŻSZA OD WODY
Jeśli gracz mając dołączoną tę kartę do przywódcy, zdobędzie kontrolę nad wojownikiem innej przynależności w skutek działanie np. karty Zdrajca, to także musi go odrzucić?
Gracz ten nie może zagrywać, żadnego wojownika innej przynależności, a wszyscy których do tej pory kontrolował są odrzucani. Ale jeśli w inny sposób zdobędzie kontrolę nad wojownikiem z inną przynależnością może go kontrolować.

WIELKA PRZEBUDOWA
Karta ta umożliwia przebudowanie krain graczy z jednej drużyny. Czy to znaczy, że możemy się dowolnie wymienić miejscami ze swoich krain?
Tak. Możecie dowolnie przebudować swoje krainy i wymienić się katami miejsc w dowolny sposób. Należy jednak pamiętać, że nowe rozmieszczenie miejsc musi być legalne.

ZAKRZYWIENIE CZASOPRZESTRZENI
Czy zagrywając tą kartę mogę nie zwracać uwagi na przynależność?
Tak. Karta ta umożliwia przeniesienie dowolnego miejsca do dowolnej krainy, nie zależnie od przynależności.

ZMIECIONE Z POWIERZCHNI ZIEMI
Jeśli zagram tą kartę po udanym najeździe na miejsce posiadające udoskonalenia, to ile punktów zdobywam?
Punkty przyznawane są wg. przykładu z zasad Genesis.
Jeśli najedziesz np. koplanię posiadającą dwa udoskonalenia, to zdobywasz 10 PZ za kartę kopalnie, 10 PZ za kartę pierwszego udoskonalenia i kolejne 10 za kartę drugiego udoskonalenia. Razem 30. Jeśli któreś z udoskonaleń zwiększało WB kopalni np. o +3 to za to udoskonalenie otrzymujesz 13 PZ, ale za pozostałe i za samą kopalnię zyskujesz 10 PZ.

 ORYGINALNE ZASADY

Poniżej znajdują się oryginalne zasady dotyczące oznaczeń miejsc i zaklęć sztuki jakie można znaleźć na oficjalnej stronie gry.

NOWE OZNACZENIA

Te zasady dotyczą nowych oznaczeń miejsc oraz przywódców.


Jeśli karta nie posiada żadnego z poniższych oznaczeń, miejsce to lub przywódcę należy traktować jako LĄDOWE. Wszystkie miejsca i przywódcy z podstawowej wersji Dark Eden traktowane są jako LĄDOWE. Miejsce, posiadające którekolwiek z poniższych oznaczeń należy traktować jako MORSKIE zamiast lądowe:


PRZYBRZEŻNE - niektóre miejsca znajdują się na linii brzegowej. PRZYBRZEŻNE miejsce musi poświęcić przynajmniej jedną ze swoich wolnych krawędzi, na sąsiedztwo miejsca LĄDOWEGO i przynajmniej jedną ze swoich wolnych krawędzi, na sąsiedztwo miejsca MORSKIEGO.
PŁYWAJĄCE - niektóre miejsca otoczone są przez wodę, nie mogą posiadać w swoim sąsiedztwie miejsc LĄDOWYCH. Do miejsc PŁYWAJĄCYCH mogą być dołączane tylko miejsca traktowane jako MORSKIE. Miejsca PŁYWAJĄCE nigdy nie mogą być najechane z lądu.
PODWODNE - niektóre miejsca znajdują się pod powierzchnią wody. Do miejsc PODWODNYCH mogą być dołączane tylko miejsca traktowane jako MORSKIE. Miejsca PODWODNE nigdy nie mogą być najechane z lądu lub z powietrza, mogą być najeżdżane tylko przez wojowników z oznaczeniem PODWODNYM.

Wszyscy wojownicy uważani za Marynarzy (nawet karty z podstawowej wersji Dark Eden) posiadają oznaczenie PODWODNE, poza Marynarzami, którzy dodatkowo są POJAZDAMI, chyba, że informacja na ich karcie mówi inaczej. Grupa Ofensywna lub Defensywna posiada oznaczenie PODWODNE, jeśli wszyscy jej członkowie posiadają taki rodzaj oznaczenia.


Na miejsca MORSKIE nie ma wpływu karta Linia Brzegowa, natomiast miejsca LĄDOWE z dołączoną do nich Linią Brzegową, nie są traktowane jako PRZYBRZEŻNE (żeby nie powodować zamieszania w grze).

RZUCANIE ZAKLĘĆ SZTUKI

Te zasady rozszerzają umieszczone w podręczniku podstawowym. Każde ZAKLĘCIE SZTUKI posiada Koszt Początkowy Zaklęcia, które odwzorowuje moc każdego z zaklęć. Im wyższy Koszt Początkowy Zaklęcia, tym potężniejsze możliwości daje.


Żeby rzucać zaklęcia, Czarodziej musi posiadać Moc równą lub wyższą Kosztowi Początkowemu Zaklęcia. Wszyscy Czarodzieje dysponują Mocą, która wynosi ich bazowe WB np. Zaklęcie Sztuki z Kosztem Początkowym Zaklęcia równym 4 może być rzucone przez Czarodzieja dysponującego bazowym WB 4 lub więcej. Karty oddziaływujące na WB wojownika NIE MAJĄ ŻADNEGO WPŁYWU na Moc tego wojownika - tylko karty, na których wyraźnie zaznaczono, że oddziaływają na Moc wojownika mogą mieć na nią wpływ.


Większość Zaklęć Sztuki posiada jednorazowy efekt działania i są natychmiast odrzucane po zagraniu. Moc wojownika nie jest zużywana pomiędzy rzucaniem kolejnych zaklęć, w związku z tym Czarodziej dysponujący WB równym 3 może rzucić zaklęcie z Kosztem Początkowym Zaklęcia 3 i natychmiast po tym kolejne, którego Koszt Początkowy Zaklęcia wynosi 3.


Jeśli zaklęcie pozostaje w grze (co musi być wyraźnie odnotowane na karcie), Czarodziej może PODTRZYMAĆ jego efekt, nieustannie wydając na niego odpowiednią ilość punktów Mocy. Czarodziej może rzucać tylko te zaklęcia, na których rzucenie pozwalają mu jego zasoby Mocy np. Czarodziej z WB równym 5 rzuca zaklęcie o Koszcie Początkowym Zaklęcia 3, które dodatkowo pozostaje w grze (Czarodziej decyduje się je PODTRZYMAĆ). Kiedy to zaklęcie pozostaje w grze, Czarodziej może rzucać inne zaklęcia, ale których Koszt rzucenia jest równy lub mniejszy od 2. Jeśli Czarodziej zostanie odrzucony z gry, wszystkie jego zaklęcia, które PODTRZYMYWAŁ są również odrzucane.


Rozdziały:

OGÓLNE PYTANIA

INDYWIDUALNE PYTANIA

ORYGINALNE ZASADY